torstai 22. maaliskuuta 2018

Omegawave tukena palautumisen seurannassa


On pitkään pitänyt kirjoittaa jotain palautumiseen liittyvää. Tässä seuraavassa en mene pikku detaileihin, vaan koitan sepustaa mahdollisimman yksinkertaisella tavalla oman näkemyksen asiasta, ja sen kuinka itse toimin. Kirjoitus sisältää tuotesijoittelua.

Omalla kohdallani pitkät päivät golfkentällä sisältää usein kierroksen tai 9 reikää, harjoittelun sekä fysiikkaosion. Tämä kombo kerää kasaan sellaisen energianpolton kehossa, että tankkien täyttämiseksi saa oikeasti nähdä vaivaa. Ainakin mikäli sen haluaa tehdä kunnolla. 6-10 tunnin treenipäivät kuluttaa 3000 - 4000 kaloria, riippuen henkilöstä, kentästä, fysiikkatreenistä jne. Se ei ole kuitenkaan se pointti, vaan se kuinka paljon sitä kuluu. Tuon määrän kun laittaa ruokaa lautaselle, se on älyttömän paljon. Jotta tankit pysyisi täytenä olisi kuitenkin tuo kalorimäärä saatava kasaan, ja mielellään hyvälaatuisena ravintona.

Itse suosin päivän aikana lämpimien aterioiden lisäksi energiapatukoita, pähkinöitä, energiageelejä, ja mahdollisuuksien mukaan ruisleipää. Nesteen tankkaaminen on hyvin tärkeää pitkin päivää. Kuumissa olosuhteissa niin kuin täällä Kiinassa nyt, olen nauttinut veden vierellä poretablettina liukoavaa urheilujuomaa. Se sisältää suoloja, magnesiumia sekä B- ja C vitamiineja. Tämä auttaa nesteen imeytymistä kehoon. Juurin sen takia ei suositella juoda pelkästään vettä. Päivän päätteeksi, sekä fysiikkaosion jälkee nautin palautusjuoman, joka sisältää heraproteiinia ja maltodextriiniä. Tämä edesauttaa ja nopeuttaa palautumista päivän rasituksesta.


Kun sitä rasitusta kuitenkin syntyy, olisi hyvä tietää milloin on syytä levätä. Milloin harjoitus ei enään kehitä? Mistä tietää milloin keho tarvitsee lepoa? Vai luottaako aina vaan siihen että miltä tuntuu. Vastaus on lyhyt: Omegawave. Tämä kotimainen ohjelma mittaa kehon aineenvaihdunnallisen sekä hermostollisen tilan. Tarvitset siis tämän Omegawave appin, sykevyön sekä hermostoa mittaavat anturit. Kaksi anturia yhdistetään sykevyöhön, josta ne laitetaan, toinen kämmeneen ja toinen otsaan. Sen jälkeen laitetaan mittaus päälle, ja maataan muutama minuutti paikallaan. Mittauksen voi tehdä ennen tai jälkeen harjoituksen, mutta itse olen vakioinut sen samaksi, jotta saan vertailukelpoisia tuloksia. Teen sen aamuisin heti herättyäni. Vasemmalta olevasta kuvasta näkyy yhden otetun mittaustulokset.

Olen kokenut itse tämä todella tärkeäksi osaksi kokonaisuutta. Kun aikasemmin menin pelkällä perstuntumalla, löysin itseni vuosi vuoden jälkeen täysin loppuun palaneesta tilasta. Esimerkkinä: aloitin monta kilpailukautta loistavasti, mutta hyydyin syksyä kohden. Treenasin ja pelasin läpi kesän, enkä tiennyt/osannut levätä kunnolla ollenkaan. Lopputulos oli surkea, löysin itseni kentältä kerta toisensa jälkeen väsyneenä ja usein myös hermostuneena. Vain koska en levännyt, ja kroppa kävi kokoajan ylikierroksilla. Enään ei tarvii arvailla, koska myös Omegawaven avulla olen oppinut paremmin tunnistamaan missä tilassa kehoni menee, ja milloin on oikeasti aika levätä.

Käy tutustumassa tuotteeseen tarkemmin osoitteessa www.omegawave.com

- Henkka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti